• Zo kregen wij de Vespa binnen, niet eens zo slecht.

  • Hier ziet u de oude veren, let eens op de dikte van de windingen.

  • Stuurslot uitsparing gerepareerd.

  • Primair is helemaal aan gruzelementen.

  • Carter is t.h.v. cilinder draadeind gescheurd waar de cilinder mee vast zit.

  • Carter gelast en gevlakt.

  • Nieuw gat boren en daarna draad snijden.

  • Nieuwe krukas erin met de juiste lengte drijfstang.

  • 1 bakelieten wiel is gebroken maar kan worden gerepareerd.

  • Schitterende km teller van A. Rollo uit Milaan.

  • Nieuwe kabelboom gemonteerd.

  • Prachtige dikke laag chroom over het geslepen koper heen.

Vespa Farobasso

Dit betrof een Vespa Farobasso VM1T uit 1954, deze was qua plaatwerk in zeer goede staat.
Technisch gezien veel werk maar dat maakt ons werk juist zo veelzijdig en leuk.
1 draadeind van de cilinder was uit het carter gebroken, wij hebben dat netjes gerepareerd zodat de cilinder weer goed vast zit.

De km teller revisie was eigenlijk de grootste uitdaging omdat de bakelieten wielen vastgeroest zaten en er zelfs 1 gebroken was. Ondanks dat mag het resultaat gezien worden.

Het chroomwerk is van uitzonderlijk hoog niveau, kijk maar eens naar de oude veren en de nieuwe.