• 1e indruk, overgeschilderd met daaronder een harde GS.

  • Spatbord is ook gescheurd.

  • 1 spijltje was zo slecht dat het beter is om een nieuwe te maken.

  • Motorblok is vochtig geweest, dat zie je aan de witte uitslag.

  • terug van de straler, gelijk maar 2 nieuwe balkjes eronder.

  • Het karakteristieke handschoenbakje is ook doorgerot.

  • Maar een nieuwe bodem in gemaakt.

  • Stuk uit het carter gebroken, wordt weer netjes gelast.

  • Aluminium is gelast en draadgat gerepareerd.

  • Vochtig is ook de krukas geweest, big-end en zuiger zaten verschrikkelijk vast.

  • Met een nieuwe krukas, lagers, oliekeerringen.e.d. loopt de motor weer netjes en kan weer jaren mee.

  • Voorvork verdient de nodige aandacht.

  • Asje waar de remschoenen op scharnieren wordt eruit geperst.

  • Nieuwe lagers en as in de swingarm.

  • Terug van de spuiterij in de kleur Grigio Biacca.

  • Vloerstrips erop geklonken.

  • Werkt super zo’n klinkpers.

  • Zo ziet het klinkwerk er aan de buitenkant uit.

  • Nieuwe kabelboom werkt toch wel erg lekker.

  • Supergaaf zo’n bil van de Vespa, zeker als je weet dat er 1 spijl kapot was.

  • De originele km teller gereviseerd, weer als nieuw.

  • Prachtige nieuwe originele claxon voor de GS.

  • Ook maar een nieuwe schokdemper gemonteerd, maakt het wel af.

  • Bijna klaar.

  • Afleverklaar, de valbeugels en bagagedrager zijn opnieuw verchroomd en voorzien van nieuwe rubbers.

Vespa GS160 MK1

Hier het restauratie verslag van een Vespa GS160 MK1 uit 1962. Na het stralen heeft de bodemplaat 2 doorgestraalde balken, de bodem van het zo karakteristieke handschoenkastje was eveneens door.
Verder miste er van de motorbil één spijl en was het voorspatbord gescheurd. Technisch zat bijna alles vastgeroest door het lange stilstaan en was er bv. een deeltje van de motor afgebroken waar een blokbout doorheen loopt.